Tein eilen sellaisen hedelmäpommin :) Siihen tuli siis viili, kaksi kiiviä, omena sekä päälle kanelia. Ai että se oli hyvää ja täyttävää! Kaloreitakin vähän, jotain 220. Ei paha ollenkaan. Tuntui todella hyvälle mennä nukkumaan maha täynnä, ilman nälkää. Voisi ottaa tavaksi?

Nyt olen koululla ja mussutan omenaa ja päärynää. Aamulla vaaka näytti 47,4 -ei siis käytännössä muutosta eiliseen. Tiedän, että keho ei ole mikään kone ja paino ei pelaa puhtaan matematiikan mukaan, mutta silti se on aina pettymys, kun paino on noussut tai muutosta ei ole tapahtunut. Tuntuu, että ihan turhaan sitä on kärvistellyt. Edelleen odotan sellaista vähän isompaa muutosta, pitää nyt vaan pystyä jatkamaan valitsemallaan tiellä, mutta liian vähän ei saa syödä. Viikonloppu pelottaa, sillä jos viikonlopun kestän ilman ylensyömistä, niin ensi viikko on helppo taas. Sairasta kyllä, että salaisesti toivon, että mulla ei olisi viikonloppuna mitään menoa esim. kavereiden kanssa, jotta syömiset eivät sotkeutuisi sen takia. Välillä sitä vaan miettii, että huh miten sairaat ajatukset mulla onkaan.

Ensi viikon viikonloppunahan mulla on tiedossa mökkireissu kavereiden kanssa, mikä tietää PALJON syömistä 100% varmuudella. Tuo on oikeastaan sellainen reissu, jos en edes yritä olla syömättä/valita ruokiani jotenkin. Niin harvoin noita ihania mökkireissuja nykyään on, että en edes koe huonoa omatuntoa, vaikka niillä vedänkin karkkia ja sipsiä niin paljon, kuin tekee mieli. Jopa minä olen sitä mieltä, että silloin syöminen on sallittua. Itse koen, että on hyvä juttu, että pystyn ajattelemaan noin -se kertoo, että en ehkä sittenkään ole ihan pohjalla :) Tosin se, että koen, että mun pitäisi nyt ennen mökkireissua tsempata syömisten kanssa ihan kympillä, voi olla aika typerä ajatusmalli.

Olen koko päivän pohtinut, voinko tänään syödä karkkia. Minullahan on aina tämä torstai sellainen mini karkkipäivä, eli voin ostaa karkkia vähän. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ostan Candy King toffeepaloja 9 kpl ja syön ne samalla, kun katson Lostin. Laskin juuri tuossa EnergyNetillä, että vaikka söisin karkit, niin en olisi syönyt tänään kuin jotain 1200 kcal, mutta silti en voi mitään sille, että JOS paino on huomenna samoissa lukemissa/noussut, niin mulle tulee ihan kamala olo ja itseinho juuri sen takia, että menin syömään karkkia, vaikka tarkoitus olisi olla melko tiukalla ruokavaliolla.

Toisaalta liiallinen tiukkuus johtaa helposti ahmimiseen, sen tiedän kyllä. Tämän takia voisi olla ihan hyvä antaa itselleen sen verran armoa, että saisin tänäiltana nauttia nuo vähäiset karkit ilman omatunnontuskia, sillä tuskin viikonloppunakaan mitenkään herkuttelen (ainakin pyrin siihen!). Kukaan ei voi jaksaa loputtomiin ja kaikista vaikein on noudattaa sellaista ruokavaliota, joka tavallaan ajaa "repsahtamaan" ihan vain sen takia, että kaikki on kiellettyä.

Eli täytyy vain sanoa itselleen, että osta ne karkit ja syö ne ihan hyvällä omatunnolla :) En jaksa uskoa, että huominen paino on noin pienestä määrästä (n. 100g) kiinni, kun kuitenkin muuten olen tänään syönyt aika hedelmäpainotteisesti.

Haluaisin vain painaa sen alle 47 niin saisin vähän mielenrauhaa. Nyt tuntuu vain siltä, että taistelen ja taistelen, mutta tulosta ei tule. Turhaudun kohta, en jaksa. En kuitenkaan halua vähentää ruokaa enää yhtään, sillä nytkin olen vähän siinä ja rajalla, että syönkö liian vähän. Oon tää vaan niin vaikeaa.