Voi ällötys. Söin juuri itseni vihannesähkyyn ja nyt maha pömpöttää, on täysi ja kipeä. Miksi ei voisi ihan suosiolla syödä jotain vähän energiapitoisempaa, mutta pienemmän määrän? Kyllähän noita vihanneksi on kiva rouskutella esim. telkkaria katsellessa, mutta rajansa kaikella. Tänäänkin oikein ällötin itseäni, kun huomasin lautasellani olevan porkkana-kurkku -kasan V:n syödessä samaan aikaan karkkia vieressäni. Jokin raja terveellisyydelläkin, vaikka eihän tätä mun ruokavaliota voi varmaan kukaan ihan oikeasti terveelliseksi sanoa. Vähäkaloriseksi ja -rasvaiseksi kylläkin.

Maha on tänään taas temppuillut. Aamulla se ei toiminut normaaliin tapaan ja loppupäivän se olikin sitten ihan sekaisin. Johtuu tosin siitä, että iltapäivästä lähtien on ollut migreeni päällä, joskin jo helpottamassa, kun otin särkylääkkeitä ihan reippaanlaisesti. Otan nyt vielä yhden, ennen kuin menen nukkumaan -jospa se siitä sitten helpottaisi kaikin puolin. Jotenkin todella epämiellyttävää, kun migreeni -tyyppiseen päänsärkyyn pitää minulla liittyä juuri tuo mahan reistaaminen vaikka jos mihinkä suuntaan, höystettynä etovalla ja kuvottavalla ololla.

Aloin tänään ihan oikeasti pohtimaan tätä mun väsymystä. Mua kun väsyttää ihan koko ajan, 24/7, vaikka nukkuisin kuinka. Kyllähän mä viikolla varmasti pientä univelkaa kehitänkin, mutta en kyllä ikinä muista, että olisin ollut näin totaalisen veltto ja voimaton pidemmällä aika välillä. Tuntuu, etten jaksa mitään. Olisin onnellinen, jos voisin vain löhötä sohvalla ja torkkua viltin alla lämpimässä. Tiedän, että suurin syy väsymykseeni on riittämätön energian saanti, mutta mieleen on hiipynyt myös mahdolliset vitamiinien puutostilat. Ainakin B-vitamiini -lisää voisin ihan tosissani harkita, koska lihaakin tulee syötyä niin luvattoman harvoin.

Tämän päivän syömiset:

Aamupala: 2 ruisleipää (kinkkua + levitettä), jogurttia (300 kcal)

Lounas: Kasvis-herkkusieni-katkarapu -laatikkoa (243 kcal)

Välipala: Omena (54 kcal)

Päivällinen: All Bran Plus -muroja + rasvatonta maitoa, omena, päärynä (292 kcal)

Iltapala: Porkkanoita, kurkkua (132 kcal)

Yhteensä: 1021 kcal

Ääh, liian vähän on taas tullut syötyä, vaikka töissä podin huonoa omatuntoa tuosta lounaasta -siinä kun oli muka niin paljon syömistä. Tänään tein itselleni laatikkoa kasviksista ja pavuista, hemmetin kevyttä tuli siitäkin. Sitä pitäisi nyt sitten ottaa ihan reilusti töihin mukaan, mutta sitten taas ahdistaa, kun olen muka mennyt syömään itseni liian täyteen. Mä kun en enää oikein muista, että syödä pitikin nimenomaan sen verran, että maha tulee täyteen...

Töissä heitettiin taas jotain juttua mun painosta. En saisi välittää niistä, mutta koen kaikki painooni koskevat huomautuksen jotenkin liian henkilökohtaisina. Vaikka ne olisivat kuinka imartelevia tahansa ja nauttisin niistä salaisesti, loppupeleissä kuitenkin koen ne ahdistavina. Tuli myös jotain puhetta lääkärissä käymisen käytännöistä ja yritin kyllä selittää, että minun pitää käydä YTHS:llä, mutta työnantajani ohjasi minut vain johonkin työterveyden hoitoon :/ Enhän mä voinut sanoa, että olen menossa nimenomaan terapiaan, syynä syömishäiriö. Miten tuollaisen voi muka sanoa? En halua tulla leimatuksi, se olisi kuitenkin sitten niin, että ihmiset kiinnittäisivät syömisiini entistä enemmän huomiota. Voih. Tosin saisin nyt edes sitä terapia-aikaa... Tuntuu, että sen saaminen on kestänyt ikuisuuden...