Tänään pääsin vihdoin lääkäriin. Olin koko aamun ihan täpinässä ja jännitin todella paljon sinne menoa. Ajattelin, että se olisi sellainen melko pikainen käynti, mutta juteltiinkin lääkärin kanssa tunnin verran! Lääkäri oli aivan mielettömän mukava ja ihana, oli todella helppo puhua. Yllättävän paljon multa juttua tulikin, koin että sain aika hyvin kerrottua lääkärille tuntemuksistani. Käynnin jälkeen olo oli todella helpottunut -ihan kuin kivi olisi vierähtänyt sydämmeltä. Resepti kourassa lähdinkin sitten takaisin töihin...

Aloitettiin siis mielialalääkitys. On se vaan niin pelottavaa, huh. Cipralexia eli essitalopraamia lääkäri mulle kirjoitteli, otinkin sitä sitten heti töistä yhden paketin ja huomenna olisi tarkoitus aloittaa sen syöminen. Olen siitäkin ihan pannareissa, saa nyt nähdä onko huomenna töissä huono olo vai ei. Oon niin pirun arka syömään lääkkeitä, vaikka kuinka alalla olenkin. Tiedän esimerkiksi, etteivät SSRI-lääkkeet lihota, mutta silti pelottaa että saan lääkkeistä turvotusta, ummetusta ja muuta kivaa... niin ja tietenkin ruokahalu nousee hulluna. No joo, lähinnä nuo taitavat pistää mahan sekaisin ja vähentää ruokahalua, joten en jaksa ymmärtää, miksi pitää noistakin asioista panikoida ja jollain ihmeellisellä tavalla sivuuttaa faktat.

Sitä paitsi lääkäri oli todella ymmärtäväinen tämän mun lääke-arkuuden suhteen ja aloitettiin nyt ainakin aluksi vain 5 mg vahvuudella, voihan sitä sitten siitä nostaa. Haittojenkin pitäisi sitten olla lievemmät. Noh, huomennahan sen näkee. Ihanaa oikeastaan, että pääsee nyt ihan heti aloittamaan, vaikka ei siinä, mulla ei ainakaan pitäisi olla ongelmaa tuossa saatavuudessa, kun olen apteekissa töissä. Harmittaa vaan, kun en ole vielä valmistunut, joten en saa toimittaa edes omia lääkkeitäni kokonaan itse. Meinasinkin sitten ihan oikeasti ajaa jonnekin toiseen apteekkiin hakemaan nuo lääkkeet, sillä ei se nyt ihan kamalan kivaa ole, jos kaikki töissä tietävät mun käyttävän mielialalääkkettä. Vaikka en sitä tippaakaan häpeä, niin ei vaan silti ole. En sitten kuitenkaan jaksanut rueta kainostelemaan, joten annoin reseptin lääkkeineen yhdelle todella mukavalle työkaverille, en todellakaan esimiehelle. Tuskin hän mua tuon takia alkaa tuomitsemaan.

Tämän päivän syömiset:

Aamupala: 2 Real täysjyväruisleipää (kinkkua, levitettä, salaattia), omena (290 kcal)

Lounas: Pikapuuro, rasvaton viili (215 kcal)

Välipala: 3 luumua (80 kcal)

Päivällinen: Täytettyjä herkkusieniä (sipulia, tomaattia, Polar 5% juustoa) (176 kcal)

Välipala: Omena (72 kcal)

Iltapala: 2 porkkanaa, omena, 2 kevyt vadelmajäätelöä (233 kcal)

Yhteensä: 1066