Voi jumalauta mikä päivä. Aamulla menin uteliaisuuksissani vaa`alle ja sain sieltä niin tylyä viestiä, ettei tosikaan. Painoni oli nimittäin 45,0 kg!!!  Siis mitä vittua, saanko kysyä? Söin muutamana päivänä normaalia enemmän ja sitten vielä kahden "normaalinkin" päivän jälkeen paino huitelee tuollaisissa lukemissa. Tulipas hyvä mieli taas vaihteeksi. Miten voi olla edes mahdollista, että olen yhtäkkiä tällainen norsu?

Tuli vain sellainen olo, että voi anteeksi, kun yhden kerran söin ja pidin vähän hauskaakin kavereiden kanssa ilman omatunnon tuskia. Anteeksi, kun yhden kerran yritin uskoa, ettei muutaman päivän syöminen painoa mihinkään suuntaan heilautua. Myönnän, olen väärässä. En ansaitse syödä, en ansaitse herkutella. Olen tuomittu olemaan lihava, jos en 24/7 pidä yllä tiukkaa kontrollia syömisistäni ja syö vain turvaruokia ja alle oman kalorirajani. Jippii, kyllä mulla on kiva elämä. Tässä taas nähtiin, minkälaisen hinnan joutuu siitä maksamaan, jos syö vain mielensä mukaan. Oli mulla kyllä hauskaakin, mutta puolitoista kiloa on kyllä siitä liian kova hinta. Itkettää.

Ymmärrän tavallaan sen, etten voi ihan oikeasti olla lihonut-lihonut. Pakko kai tämän on olla turvotusta tai jotain muuta tilapäistä, sillä en mä nyt niin paljoa syönyt, että se jo jonnekin rasvakudokseen olisi ehtinyt varastoitua. Mutta on se nyt musta hieman kohtuutonta kuitenkin, että tuollaisesta syömisestä joutuu olemaan vuoden turvoksissa, ennenkuin olo on taas normaali :/ Ärsyttää niin paljon. Maha on tosiaan tänään ollut sellainen turvonnut pallo, kuplinut, kipuillut ja möyrinyt. Tunnen itseni niin järkyttävän rumaksi, ettei mitään järkeä. Onpa nyt kiva lähteä viikonloppunakin sinne porukoille. Siellä nyt kuitenkin tulee syötyä ja kaiken huipuksi pitäisi vielä kiertää läpi mummola + V:n sukulaiset ja tottakai joka paikassa tarjotaan ruokaa ja kahvia ja kakkua ja karkkia ja kaikkea muuta, joka vaan lihottaa ja lihottaa minua lisää, kunnes painan taas 60 kg. Yäk. Inhotan itseäni. Haluaisin vain maata sängyssä ja itkeä. Odottaa, että tämä läski lähtee minusta pois ja voisin taas tuntea olevani oma itseni.

Jokainen voi varmaan kuvitella, miten hilpeää töissä oli olla tällaisella mielialalla. Päähänkin koski ja olin jotenkin niin veltto ja vetämätön paska, että en olisi jaksanut yhtään kärttyistä asiakasta ja niitähän tänään kuitenkin riitti. Menin myös mokaamaan yhden jutun, joka kaiveli oikeastaan koko päivän, vaikka mulle tuhat kertaa sanottiinkin, että kaikille sattuu joskus virheitä. Mun itsetunto on vain just nyt pelottavan helppo murskata, sillä en voi edes ajatella olevani laiha. Ennen pystyin aina vetoamaan siihen. Voin olla tyhmä, huono, ilkeä, osaamaton, laiska tai tylsä, mutta ainakin olen laiha.

Tämän päivän syömiset:

Aamupala: 2 ruisleipää (kinkkua + levitettä), jogurttia (309 kcal)

Lounas: Valkosipulista katkarapu-kasvislaatikkoa (200 kcal)

Välipala: Omena, päärynä (102 kcal)

Päivällinen: Puuroa + mustikoita ja mansikoita, appelsiini (214 kcal)

Iltapala: Luumu Bona, kevyt vadelmajäätelö (170 kcal)

Yhteensä: 995 kcal

Eipä juuri huvita syödä. Eipä juuri huvita muukaan. Huomisen on pakko olla parempi päivä. Sen vain täytyy olla. En muuten ihan oikeasti jaksa.