Tuntuu niin pahalta, kun syöminen rajoittaa elämääni niin paljon. Tänään sain itkukohtauksen selailtuani yli tunnin erilaisia reseptejä, tarkoituksena tehdä ruokaa minulle ja V:lle. Mikään ei kuitenkaan kelvannut, kaikki  ruuat tuntuivat vain pelottavilta ja ahdistavilta. En myöskään voinut edes harkita sellaisia reseptejä, joissa ei ollut tarkkaa energiasisältöä kerrottu. Todella tervettä puuhaa. Sain sitten itseni kuitenkin edes joten kuten kasaan ja päästiin lähtemään ruokakauppaan. Siellä olo parani kummasti, ruuan ostaminen ja hyllyjen tutkiskelu on vain musta niin ihanaa. Oikein päivän kohokohta tuo kaupassa käynti.

Ostettiin vaikka mitä, mutta en sitten jaksanut kuitenkaan tehdä mitään ruokaa. Oli vain jotenkin niin ahdistunut olo kaikesta. V otti sitten valmispastan, minä puuroa. Noh, käyhän se näinkin. Puuro oli kyllä aivan ihanaa, laitoin sekaan paljon mustikoita ja nautiskelin :) On se vaan niin hyvän olon ruoka, voisin syödä sitä vaikka joka päivä, jokaisella aterialla.

Aamupaino oli tänään 44,3 kg. Se on niin vähän. Tänäänkin olen taas syönyt ihan älyttömän vähän. Piti oikein pinnistellä, kun mietin, mitä voisin vielä illan aikana suuhuni laittaa, jotta kalorit olisivat edes yli tuhannen. Sen alle en saa missään tapauksessa vajota, nytkin kituutan jo liian vähällä energialla. Onneksi huomenna on minikarkkipäivä ja tänään ostin kaupasta karkkia myös lauantaiksi :) Kyllä mulle tekee varmasti hyvää syödä vähän karkkiakin välillä. Ihanaa, kun olen nyt pystynyt pitämään kiinni noista karkkipäivistä. Tosin tekemistä on vielä silläkin saralla, sillä vieläkin olen aika herkkä perumaan karkkipäivän, jos jonakin muuna päivänä olen syönyt enemmän, kuin olisi tarkoitus...

Tämän päivän syömiset:

Aamupala: 2 ruisleipää (kinkkua + levitettä), jogurtti, porkkana (294 kcal)

Ruoka: Ruis-kaura puuroa mustikoilla, omena (204 kcal)

Välipala: Jogurttia, All Bran Plus -muroja + rasvatonta maitoa, päärynä (298 kcal)

Iltapala: Omena, cottifrutti päärynä-vanilja, 4 porkkanaa (274 kcal)

Yhteensä: 1070 kcal

Huomenna alkaa työharjoittelu. Jännittää ihan kamalasti, myös syömisten suhteen. Ajattelin kyllä ottaa heti alusta ihan tiukan linjan, eli ei mun mikään pakko ole siellä syödä jotain kahvia ja pullaa, jos en halua. Teen just sellaiset eväät kuin tykkään, ja jos joku mulle tyrkyttää vaikkapa juuri sitä pullaa, niin kieltäydyn kohteliaasti ja sanon, etteivät ne kuulu mun ruokavalioon. Tuntuipa hyvältä kirjoittaa se ylös, se on nyt päätetty. Yritin nimittäin usein miellyttää muita ihmisiä vähän liikaa ja otan ihan vain sen takia jotain, mistä sitten myöhemmin seuraa vain itkua ja hammasten kiristystä. Tietenkään en halua niiden pitävän mua ihan kamalana friikkinä, mutta kai nyt ihmisellä on oikeus päättää ruuastaan? Ei kai ne sen takia mua voi outona pitää, etten halua kahvitella pitkin päivää ja että mun eväät ovat melko...hmm... terveelliset?