Joulu: syömistä, nukkumista, syömistä, syömistä, lautapelejä, syömistä, äidin kanssa puuhailua, syömistä, syömistä, koiran kanssa lenkkeilyä, syömistä, koristelua, syömistä, leipomista, syömistä, joulupukin odottelua, syömistä, syömistä, lahjojen availua, syömistä, seksiä, nukkumista, syömistä, pipareiden koristelua, syömistä. That`s pretty much it.

Ei mut oli oikeasti ihana joulu. Söin liikaa, mutta muuten oli kivaa. Pipareita ja suklaata meni niin paljon, ettei kukaan voi edes kuvitella sitä. Lisäksi vedin ihan hulluna torttuja, suklaakeksejä, karkkia, kinkkua, laatikoita ja lohta. Niin ja viiniä. Aika vaikeeta yrittää syödä "ihan ok" kun kaikki jouluruuat on ehkä parasta mitä tiedän ja siihen vielä karkit ja herkut päälle. Riisipuuroakin söin mahan niin pinkeäksi ja laitoin siihen varmaan kilon sokeria ja 2 kiloa kanelia päälle.

Taisin mä jossain välissä jonkun hassun jouluomenankin syödä.

Ähky oli aika paha, mutta olisi voinut olla pahempikin. Aatonaattona kun havahduin siihen, että mun on ihan pakko saada jotain vatsalääkettä, jottei mun maha ihan täysin jumahda joulun mässäilyistä. Sain sitten monen mutkan kautta apteekista haettua Movicolia (nii-in, en voinut töistä ottaa mukaan...) ja sitä olen nyt sitten kitannut 1-3 kertaa päivässä. Lääkäri kyllä kielsi joskus multa laksatiivien käytön (koska on niin suuri riski alkaa käyttää väärin yms.) mutta kyllä tuo vaan helpottaa oloa. Sairasta kyllä olen pettynyt, koska maha ei ole ripulilla, vaan ihan normaali (eli siis toimii). Katsotaan nyt, miten kauan aikaa jatkan sen käyttöä. Ainakin siihen asti, että saan itsestäni kaiken joulun aikaan syödyn pihalle.

Olen lihava ja ruma just nyt, mutta kestän sen. On ahdistavaa, että joulu on ohi, mutta kestän sen. Maha on niin järkyttävä pallo ja musta tuntuu, että olen lihonut ihan joka paikasta. Asetan itselleni koko ajan tavoitteita, milloin mun pitää paina minkäkin verran ja mitä saan tehdä vasta sitten, kun painan alle 43 kiloa. Ahdistavaa. Haluaisin vaan joulun jatkuvan, mutta tänään oli jo ihan normaali päivä töissä. Huoh. Ja silti olen toisaalta helpottunut, että pääsen taas laihduttamaan. Käytiin just kaupassa ja nyt on taas turvaruokia, laskin ja keittiövaaka. Mikä helpotus!

Tämän päivän syömiset:

Aamupala: -

Lounas: 2 omenaa, 2 luumua (197 kcal)

Välipala: Omena, mandariini (88 kcal)

Päivällinen: Kaura-ruispuuroa, mandariini, omena, 2 luumua (243 kcal)

Välipala: Profeel vadelmajogurttia (117 kcal)

Iltapala: 70g lakritsiturkinpippureita (270 kcal)

Yhteensä: 915 kcal

Harkitsen terapiaa just nyt todella tosissani. Mulla olisi siihen jopa motivaatiota. Tosin se motivaatio tietenkin katoaa siinä vaiheessa, kun laihdun taas vähän "ja kaikki on ihanaa", mutta jos saisin sen asian edes nyt vireille, niin tuskin peruuntuisin myöhemminkään. Lääkäriä pitäs ainakin nähdä tässä, ihan jo reseptin uusimisen takia.

Olin eilen niin pohjalla, että käytiin V:n kanssa hampurilaisaterialla kesken ajomatkan. Vaikka oltiin just lähtiessä kotona syöty, eikä mulla ollu yhtään nälkä. Tunsin itseni sen jälkeen niin niin saastaiseksi. Yäk. Illalla oli pakko vielä jollain mässäillä, joten ostin dippiä ja poppareita. Yäk toisen kerran. Nukkumaan mennessä olisin voinut vaikka itkeä. Kysyin kuitenkin V:ltä, että olenkin vielä yhtä ihana, kuin viikko sitten. Hän vastasi siihen, että en, koska olen vielä ihanempi. Se pelasti mun päivän :)