Eilen oli tosiaan karkkipäivä ja hyvä mieli siitä taas jäi :) Jotenkin älyttömän vapauttavaa, kun olen nyt niin hyvin pystynyt pitämään kiinni tuosta karkkipäivästä ja siitä en ole minkäänlaisia tunnontuskia saanut. Samoin ahmimaan en ole sortunut sitten Joulun jälkeen (!) mikä on kyllä ihailtava saavutus. Olen itseeni todella tyytyväinen! Vielä kun osaisi ihan muutenkin syödä yli päänsisäisten kalorirajojen, niin oltaisiin jo voiton puolella. Tai kyllähän mä osaisin, mutta uskallusta puuttuu.

Tänään oli ihanaa nukkua pitkään, edes nälkä tai mahan väänteet eivät ajaneet sängystä ylös. Koirankin kanssa aamulenkillä oli hyvä olla, pakkanen oli laskenut ja tunsin itseni energiseksi. Vaa`alle en vielä tänäänkään uskaltanut, kun menkat eivät vieläkään ole ohi. Ehkä huomenna tai tiistaina sitten, pitää nyt vähän mennä fiiliksen mukaan. Jotenkin nimittäin pelottaa ihan kamalasti, että olen lihonut tässä vaaka-lomalla, vaikka se tuskin on edes mahdollista, sillä olen syönyt aika täsmälleen saman verran, kuin ennenkin.

Tänään ruokahalu on jotenkin ollut valtava, oikeastaan koko ajan on tehnyt mieli jotakin syömistä. Johtuu ehkä siitäkin, että nyt on pitkästä aikaa saanut olla ihan vain koko päivän kotosalla eli ruokaa on ollut koko ajan tuossa käden ulottuvilla. Tai sitten elimistö yrittää kenties kertoa minulle jotakin. Tuli taas nimittäin tehtyä se klassinen virhe, eli aamupalan jälkeen pyörin parisen tuntia kotosalla, jonka jälkeen ajattelin lähteä koiran kanssa lenkille ja syödä ruuan vasta sen jälkeen. Olisihan se pitänyt arvata, että lenkillä tuli sitten ihan totaalinen väsähdys, kylmä hiki nousi pintaan ja jalat olivat raskaat ja vetelät :/ Milloinhan sitä oppisi syömään kunnolla ennen lenkille lähtöä, eikä missään nimessä lykkäämään ruokaa lenkin jälkeen? Siitä kun ei näytä seuraavaan mitään muuta, kuin pahaa mieltä.

Tämän päivän syömiset:

Aamupala: 2 ruisleipää (kinkkua + levitettä), jogurttia (300 kcal)

Ruoka: 2 uuniperunaa curry-tonnikalatäytteellä (243 kcal)

Välipala: Omena, päärynä, All Bran Plus -muroja + rasvatonta maitoa (292 kcal)

Iltapala: 4 porkkanaa, cottifrutti päärynä-vanilja (202 kcal)

Yhteensä: 1037 kcal

Tässä tarkasteltuna näyttää, että olisin syönyt tänään aivan liian vähän, vaikka tuntuu, että olen syönyt todellakin riittävästi. Nuo ruuaksi tehdyt uuniperunat olivat muuten aivan yli-ihania, uskalsin jopa ottaa kaksi perunaa, vaikka ennen olen aina tyytynyt yhteen. Tosin negatiivisena asiana voisin sanoa, että taas piti laskea ruuan kalorit todella tarkasti eli punnitsin jokaisen ruoka-aineen ja laskin oman annokseni tarkan energiasisällön, mikä nyt ei varmaan ole ihan normaalia... Mutta saimpahan syötyä ja vieläpä samaa ruokaa kuin V. Se on nimittäin nykyään aika harvinaista, jääkaapissakin on jotenkin niin selkeästi minun jogurtti, minun voi, minun maito jne.

Näin viime yönä erittäin ahdistavan unen ahmimisesta. Siinä unessa siis ahmin ihan älyttömästi (vieläpä Candy Kingejä), itkin, inhosin itseäni ja muuta yhtä mukavaa. Aamulla olikin sitten tavallaan helpottavaa herätä siitä unesta todellisuuteen, mutta siltä olen tässä nyt päivän mittaan aprikoinut, että mistähän tuokin uni nyt meni kumpuamaan? Siis kyllähän mun illalla teki vielä mieli karkkia pussin tyhjennettyä, mutta ahmimaan ei kyllä tehnyt mieli missään vaiheessa. Hmmm, toivottavasti tuollaiset unet jättävät minut jatkossa rauhaan.